Oct 3, 2014

Sunce, Kim i dve šolje kafe


Utorak je bio lep... topao i sunčan. Otvorila sam sve prozore i vrata od terase da ugostim jesenje sunce. Očekivala sam međutim, još jednu gošću na kafi. I došla je negde oko 4. Draga Kimberly. Mnogi Novosađani je dobro znaju. Ona je jedan od osnivača Artscape-a. O njemu ću vam uskoro pričati detaljnije. Sve vas koji je ne poznajete, uputiću u moje viđenje nje.

Kim je jedno drago stvorenje. Ona je jedinstvena. Nisam upoznala sve ljude ovog sveta, ali mi intuicija govori da ne postoji još jedna takva osoba na njemu. Kim je vlasnica jednog od najširih osmeha koje sam ikada videla. I nesebično ga deli svima. Kim ima duge, graciozne ruke i koristi ih na najbolji mogući način. Za grljenje i stvaranje. Kim je "sama svoj gazda". Bavi se dizajnom i izradom nakita. Wildflower je dokaz njenog umeća. Kim je otvorila svoj dom Marliju i Lili. Pardon... svoj i Bojanov dom. Dokazala je da pas i mačka mogu sasvim lepo da se slože. Kim je srećna osoba i nekako tu sreću uvek prenese i na vas.

Povremeno se tako nađemo na kafi. Retko kada je to dogovoren termin jer kad god ga utanačimo, nešto iskrsne. Više je onako spontano. Kada se sretnemo u gradu. Ponekad kada prolazi pored moje zgrade, samo me zvrcne: "Hej, tu sam blizu. Jesi slobodna?" Utorak smo međutim, dogovorile par dana ranije. Imala sam želju da napravim svoj prvi intervju i Kim je pristala da bude moj pokusni kunić. Skuvala sam nam kafu i otvorila svoju svesku sa pitanjima. Tih 20 minuta sam se osećala kao pravi novinar. Izvinjavam se svim novinarima ovog sveta ako intervju bude početnički i skroz neprofesionalan, ali previše je bilo zabavno da bih propustila ovakvu priliku.

A tekao je ovako...







Opiši mi gradove u kojima si živela do sada.

Odrasla sam u Njujorku. Ogroman grad. Prezaposlen. Sve se kreće suviše brzo i beton je svuda. Sa druge strane, uvek ti pruža nešto novo za videti. Novi muzeji... nova dešavanja. "Novo" je tamo svakodnevnica. Njujorčani svoj grad doživljavaju kao posebnu planetu. On nije čak ni deo Amerike. Njujork je... Njujork. Zatim sam došla u Novi Sad. Mnogo je manji i sporiji, ali ti dozvoljava da vidiš mnogo veće parče neba. Grad koji ti pruža onaj osećaj udobnosti koji ti kaže da si kod kuće. Novi Sad je mnogo intimniji i to je ono što najviše volim kod njega. Sviđa mi se taj osećaj... kada poznaješ svoje komšije... kada možeš da nazoveš svoje prijatelje i isti taj dan se nađeš sa njima na kafi. U Njujorku sam se sa prijateljima viđala jednom mesečno. 

Po tvom opisu, čini mi se da u Njujorku možeš provesti čitav život, a opet ga ne upoznati celog. 

Tačno. Gotovo svakog meseca mi se dešavalo da pronađem neko novo mesto. Čak sam se poneki put i izgubila.

Da li je stvarno onakav kakvim su ga predstavili u Sex i Grad-u?

Oh... Sex i Grad je holivudska predstava Njujorka. Ako imaš milione, onda je život u Njujorku baš kao u seriji. Ako dolaziš iz srednje radničke klase, baš i ne.

Kako je svaki od ovih gradova doprineo tvojoj kreativnosti?

Njujork mi je dao ideje. Tamo si u prilici da vidiš potpuno drugačije vrste umetnosti. Svakodnevno. Njujork prihvata sve. Sa druge strane, prilično je teško postići nešto veliko jer ima puno ljudi koji jure za istim snom. Moraš biti neverovatno inovativan da bi tamo bio uspešan. Novi Sad mi je dao mogućnost da istražim polje u koje mogu da ugradim svoju kreativnost. U Njujorku nisam imala puno vremena da se bavim njom. Ovde sam najzad uspela da joj se posvetim. Da istražim u čemu sam dobra i da primenim sve ono što sam naučila u Njujorku. Ovde imam mogućnost da mnogo više komuniciram sa umetnicima baš zahvaljujući toj intimnosti koju Novi Sad pruža. Ovde svakodnevno učim od drugih. 




Upravo si upoznala novu osobu i u ćaskanju te pita kojim se poslom baviš. Tvoj odgovor bi bio...

Hmmm... moj posao bi bio... da budem kreativna kako bih pomogla drugima. Zato i organizujemo Artscape, kako bismo pomogli umetnicima. Pomoći drugima je moj posao. Oduvek je bio. 

Kad smo već kod te teme... samo u par rečenica mi objasni koncept Artscape-a.

Artscape je počeo kao mali projekat sa idejom da se okupe umetnici underground scene u Novom Sadu. Želimo da se što više vidova umetnosti nađe na jednom mestu. Da umetnici imaju mogućnost da prikažu svoje radove i da se povežu međusobno.

Pošto si mi objasnila šta je tvoj odrasli posao, sada me zanima da li si imala ideju kada si bila dete, šta želiš da postaneš kada porasteš?

Nikada nisam imala na umu neki određen posao. Jedino što sam želela je da budem srećna.

Tvoj lični projekat je Wildflower. Dizajn i izrada nakita. Pričaj mi malo o inspiraciji.

Priroda je moja inspiracija... i život generalno. Od skora je nalazim u svetoj geometriji. Radim isključivo sa prirodnim materijalima sa kojima osećam povezanost. Kad krenem da radim, nemam neku posebnu ideju. Jednostavno, samo stvaram. Toje deo mene.

Da li postoji neka osoba za koju bi volela da napraviš poseban komad? Možda neka poznata osoba, istorijska ličnost ili neko iz tvoje okoline.

Vezujem se za osobe koje su po mom mišljenju darežljive i imaju veliko srce. Ne znam da li mogu da izdvojim samo jednu. Jimi Hendrix možda... mada je muško... ili Janis Joplin. 




Jedna od prvih stvari koje sam zapazila kod tebe kada sam te upoznala je tetovaža na ruci sa divnom porukom. Koliko ih imaš i koja se priča krije iza njih?

Imam 6 tetovaža. Mislim da je svaka došla sa nekom velikom promenom u mom životu. Prve dve su bile odraz samostalnosti. Uradila sam ih kada sam se odselila iz mamine kuće. Inspirisane su zmajevima. Zatim sam istetovirala svoj horoskopski znak i jedan tribal kada sam prolazila kroz teži period u svom životu. U periodu kada smatram da sam na neki način pronašla sebe, istetovirala sam drvo kao simbol povezanosti sa prirodom. Za ovu tetovažu sam dugo istraživala kako bih našla savršenog tattoo majstora. Poslednja tetovaža je reč "Evolve" na mojoj ruci. Smatram da je to reč na koju sebe treba konstantno da podsećam i takođe da pomoću nje prenesem poruku ljudima koje znam. Da se treba konstantno razvijati, učiti i rasti. 

Ti si osoba koja je naklonjena istovremeno i mačkama i psima. Koja ti je omiljena Marlijeva, a koja Lilina osobina?

Ja sam osoba koja generalno voli životinje. Iako je mačka, Lili ima jednu potpuno pseću osobinu. Voli da se igra dobacivanja. Baciš joj lopticu, a ona ti je donese nazad. Marli voli da peva. Tako da ponekad imamo cirkus kod kuće.

Koja je Marlijeva omiljena pesma?

Menja se, pošto slušamo različitu muziku. Prva pesma za koju smo shvatili da je mnogo voli je "Cars Hiss By My Window" od Doors-a. Druga pesma je bila "Summertime" od Elle Fitzgerald i Louis Armstronga. Pre dva dana mu se svidela veoma moderna pesma "Drop The Game" od Flume & Chat Faker. To mu je najnovija omiljena.




Skoro smo na kraju. Imam samo još 3 kratka pitanja. Šta te više inspiriše za rad - sunčan ili kišni dan?

Bolje radim kad je kišni dan.

Koji je tvoj omiljeni lik iz crtaća?

Duško Dugouško definitivno. Baš smo nedavno pričali o crtanim filmovima. Kako su u vreme kada smo bili klinci, crtaći bili baš zabavni, ali su pored toga imali i neku poruku. Takođe su u pozadini imali dobru klasičnu i džez muziku. Nešto što i danas možeš da slušaš. 

To si skroz u pravu. I danas kad čujem džez odmah se setim onog mačijeg benda iz Tom i Džerija. I za kraj... 3 stvari koje su učinile poslednja 24 sata posebnim za tebe.

Sunce, moj muž i moje životinje.




Dalje je razgovor tekao potpuno nezvanično. Ćaskale smo o učenju srpskog jezika. Čak mi je pokazala i svoj domaći. Zatim malo i o organizovanju predstojećeg Artscape-a. O krupnim i sitnim životnim stvarima. Kafa je davno bila popijena kada je Kim napustila moj stan i krenula dalje u neku novu avanturu. A ja stvarno verujem da je za nju svaki prolazak kroz vrata nova avantura. Bilo da izlazi iz prostorije ili ulazi u nju. Lepa stvar kod Kim je da i kada ode, iza sebe ostavlja ogromnu količinu pozitivne energije u kojoj možete još dugo da uživate. Tako da sam se do kraja dana prepustila uživanju.













No comments:

Post a Comment