Jul 16, 2013

Kako spakovati kofer za more - I deo

Photo by Helene Valvatne Andas

Svaki put kad se pakujem za more, obećam sebi da neću pretrpati kofer i da ću poneti samo osnovne stvari. Ove godine sam bila dosta blizu, medjutim opet sam imala stvari koje sam nosila, a nisam koristila. Naravno, bilo je i onih koje nisam ponela, a dobro bi mi došle. Zbog toga sam odlučila da se malo pozabavim ovom temom. Pa da počnemo.

1. Izaberite svoju kategoriju

Šta će vam trebati zavisi od toga šta želite da radite na moru i sa kim idete. Ja ću ovde napraviti grubu podelu na:

  • Devojke koje idu sa drugaricama (društvom) - pored stvari za plažu, ovde su uglavnom važne i sve esencijalne stvari za izlazak (odeća, nekoliko pari cipela, šminka, fen, pegla, četke...).

  • Devojke (žene) koje idu sa momkom (mužem) - spisak stvari u ovoj fazi se već redukuje i to dosta pod uticajem muške persone.

  • Žene koje idu sa proširenom porodicom (muž, deca, možda i još koji član šire porodice) - ovde se vaš spisak ponovo redukuje, ali da biste ga proširili za dečije potrepštine. Ja ću ovde ipak pisati o vašem ličnom koferu, tako da dečije stvari neću uključivati. 

Šta ćete poneti i koliko zavisi i od prevoznog sredstva. 

* Ukoliko idete kolima, ona su jedina koja vas ograničavaju. Nosićete i ono što vam treba i ono što bi vam možda moglo zatrebati i ono što sigurno nećete koristiti. 

* Ukoliko idete avionom, ograničava vas dozvoljena težina kofera, kao i stvari koje smete da stavite u ručni prtljag. 

* Ukoliko idete autobusom, pored svog kofera i hrane za put, trebalo bi da računate i na jastuk i ćebe, pošto je klima u autobusu nemilosrdna.


2. Napravite listu

Lista stvari koje ćete poneti je veoma bitna, prvenstveno da biste mogli proveriti da li ste poneli sve što vam je neophodno, kao i da li ste vratili. Meni se gotovo uvek dešavalo da nešto ostavim na moru. Jednom kada je napravite, svake godine možete da je redukujete, ali one osnovne stvari ostaće iste.



Lista se uglavno pravi po grupama stvari (lična dokumenta, tehnika, odeća ...), ali ako hoćete baš da se setite svake stvari koja vam može zatrebati, preporučujem još jednu listu koju ćete preklopiti sa prethodnom.

Lista "od glave do pete"

Možda zvuči smešno, ali ako krenete da analizirate šta sve koristite i bez čega ne možete od odeće do raznih aparata i preparata za telo setićete se i nekih stvari koje biste sigurno zaboravili (recimo štapiće za uši).

Krenimo redom (ja ću ovde pomenuti sve čega mogu da se setim, ali ćete mi oprostiti ako nešto zaboravim, pošto ni polovinu ovih stvari ne nosim):





Primetili ste da naočare za sunce nisam stavila na spisak. Njih ćete verovatno staviti čim izadjete iz kuće, ali ako se bojite da ćete ih zaboraviti, naravno upišite i njih.
Kada ste od ove mase stvari izabrali šta vam treba, možete da ga dodate sledećem spisku.

Lista po kategorijama



Naravno, ovde postoji more stvari koje ja ne koristim, a vi možda da (npr. sočiva, maska za ronjenje...), tako da sam dodala i kategoriju u kojoj možete nešto da dodate. 

Konačan spisak bi izgledao ovako i ukoliko vam odgovara, možete ga skinuti OVDE.




Pošto ste napravili spisak, dolazi teži deo, a to je pakovanje. Zato ću u sledećem postu pisati o trikovima koji će vam pomoći da iskoristite svaki milimetar kofera. 

Do tada uživajte u planiranju svog godišnjeg odmora ;).





7 comments:

  1. Jao Veceeee, difnoooooo!!! Imam jedan stari spisak za neseser koji čuvam i uvek trazim pred put. Sad ću ovaj tvoj da koristim! :D Fali ti samo sredstvo za sočiva...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, upravo sam to i napisala na kraju. Ne mogu ni da se setim šta sve može da zatreba, pa sam zato ostavila onu kategoriju "ako je nešto ostalo" :D. Moraću da izbacim i drugi deo pre nego što kreneš da se pakuješ :).

      Delete
    2. Da, da...požuriiii! ;)

      Delete
  2. Definitivno ce pomoci :))))

    ReplyDelete
  3. Meni treba pomoc i ne znam kako mogu resiti problem. Dakle ovako: Putuje nas dosta, 4 porodice sa dosta male dece. Prvo putujemo do madjarske a onda iz madjarske avionom u Majami. Naravno, u nasoj situaciji mala je rec reci nemojte spakovati ono sto vam ne treba. Ja bih zelela neku adresu bloga ili stranice na koju mogu postaviti spisak za pakovanje i dobiti savet ljudi na to. Ili mi mozete pomoci kako da otvorim svoj blog. Hvala unapred.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo je već složen problem :). Evo jednog sajta na koji sam naišla dok sam radila istraživanje za ovaj post.

      http://www.najboljamamanasvetu.com/2012/06/kako-se-spakovati-za-letovanje/

      Jedino što je post na ovoj stranici postavljen prošlog leta, pa ne znam koliko su ažurni. Medjutim, vidim da na ovoj stranici ima i deo "Mame pišu", pa možete ovde pisati o svom problemu i pitati za savet. Što se otvaranja bloga tiče, mislim da je prilično zahtevan posao, ukoliko želite da ga otvorite samo da biste dobili odgovor na svoje pitanje. Bolje je možda da se prijavite na neki ženski forum (samo u pretraživač ukucajte reči "ženski forum" i izaći ća vam nekoliko ovakvih stranica). Na forumima možete postaviti i temu vezanu za vaš problem.

      Nadam se da je ovaj odgovor malo pomogao. Puno pozdrava :)

      Delete